Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących to szkoła z przyszłością, nowoczesna, posiadająca wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, bogato wyposażone zaplecze dydaktyczne, oferująca wiele interesujących kierunków stworzonych z myślą o gimnazjalistach, którzy stoją przed trudnym wyborem tego kim chcą być i co chcą w życiu robić. ZSTiO pomaga młodym w podjęciu tej decyzji, rozwija zdolności, zainteresowania, a przede wszystkim bardzo dobrze przygotowuje do egzaminu maturalnego i studiów na uczelniach wyższych.

W roku szkolnym 2017/2018 szkoła dla uczniów klasy pierwszej w zawodzie: technik informatyk zamierza wprowadzić innowację pedagogiczną pt. GAMES&ROBOTS – programowanie gier komputerowych i robotów z wykorzystaniem różnych języków i metod programowania”.

Celem wprowadzenia innowacji „GAMES & ROBOTS” jest nauka programowania m. in. w C++, Python, programowanie gier komputerowych i robotów. Innowacja wspiera rozwój uczniów w kierunku algorytmicznym i programistycznym. Wspomaga kształcenie takich umiejętności, jak: logiczne myślenie, kreatywność, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów. Znajomość różnych języków programowania na poziomie rozszerzonym umożliwia zdobycie interesującej i dobrze płatnej pracy m.in. jako konstruktor, programista, twórca gier komputerowych, twórca oprogramowania robotów w różnych dziedzinach życia.

Podczas odbywających się Dni Otwartych ZSTiO gimnazjaliści mieli okazję zobaczyć pokazy robotów zbudowanych i zaprogramowanych przez obecnych uczniów ZSTiO oraz tworzyć grę komputerową ucząc się i bawiąc jednocześnie podczas pokonywania kolejnych poziomów gry.

Obecne czasy wymagają od człowieka elastyczności przejawiającej się umiejętnością dostosowania do sytuacji panującej na rynku pracy. Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Znajomość programowania na poziomie rozszerzonym daje duży wachlarz możliwości zdobycia dobrze płatnej pracy i rozwijania swoich pasji. Mobilność zawodu programisty jest oczywista. Należy też dodać, że tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa. Ponadto znalezienie dobrego programisty do dnia dzisiejszego jest sporym wyzwaniem, a zapotrzebowanie rośnie w dobie tworzenia różnego rodzaju programów użytkowych w medycynie, przemyśle czy chociażby coraz bardziej pasjonujących gier komputerowych. Problem jednak jest w tym by w latach szkolnych wzbudzić u uczniów chęci logicznego i twórczego myślenia – myślenia algorytmicznego, którego dalszym krokiem rozwoju jest znajomość programowania w dowolnym języku.

Ministerstwo Edukacji Narodowej realizuje pilotaż programowania w szkołach. W ramach tego pilotażu od września 2016 r. analizowane jest w praktyce szkolnej wprowadzenie programowania do szkół w formie innowacji pedagogicznej. Już od 1 września 2017 r. programowanie będzie stałym elementem kształcenia od klasy pierwszej szkoły podstawowej. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wprowadzenia do szkół nauki programowania w ZSTiO powstała powyższa innowacja.

Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących to szkoła z przyszłością, nowoczesna, posiadająca wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, bogato wyposażone zaplecze dydaktyczne, oferująca wiele interesujących kierunków stworzonych z myślą o gimnazjalistach, którzy stoją przed trudnym wyborem tego kim chcą być i co chcą w życiu robić. ZSTiO pomaga młodym w podjęciu tej decyzji, rozwija zdolności, zainteresowania, a przede wszystkim bardzo dobrze przygotowuje do egzaminu maturalnego i studiów na uczelniach wyższych.

W roku szkolnym 2017/2018 szkoła dla uczniów klasy pierwszej w zawodzie: technik informatyk zamierza wprowadzić innowację pedagogiczną pt. GAMES&ROBOTS – programowanie gier komputerowych i robotów z wykorzystaniem różnych języków i metod programowania”.

Celem wprowadzenia innowacji „GAMES & ROBOTS” jest nauka programowania m. in. w C++, Python, programowanie gier komputerowych i robotów. Innowacja wspiera rozwój uczniów w kierunku algorytmicznym i programistycznym. Wspomaga kształcenie takich umiejętności, jak: logiczne myślenie, kreatywność, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów. Znajomość różnych języków programowania na poziomie rozszerzonym umożliwia zdobycie interesującej i dobrze płatnej pracy m.in. jako konstruktor, programista, twórca gier komputerowych, twórca oprogramowania robotów w różnych dziedzinach życia.

Podczas odbywających się Dni Otwartych ZSTiO gimnazjaliści mieli okazję zobaczyć pokazy robotów zbudowanych i zaprogramowanych przez obecnych uczniów ZSTiO oraz tworzyć grę komputerową ucząc się i bawiąc jednocześnie podczas pokonywania kolejnych poziomów gry.

Obecne czasy wymagają od człowieka elastyczności przejawiającej się umiejętnością dostosowania do sytuacji panującej na rynku pracy. Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Znajomość programowania na poziomie rozszerzonym daje duży wachlarz możliwości zdobycia dobrze płatnej pracy i rozwijania swoich pasji. Mobilność zawodu programisty jest oczywista. Należy też dodać, że tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa. Ponadto znalezienie dobrego programisty do dnia dzisiejszego jest sporym wyzwaniem, a zapotrzebowanie rośnie w dobie tworzenia różnego rodzaju programów użytkowych w medycynie, przemyśle czy chociażby coraz bardziej pasjonujących gier komputerowych. Problem jednak jest w tym by w latach szkolnych wzbudzić u uczniów chęci logicznego i twórczego myślenia – myślenia algorytmicznego, którego dalszym krokiem rozwoju jest znajomość programowania w dowolnym języku.

Ministerstwo Edukacji Narodowej realizuje pilotaż programowania w szkołach. W ramach tego pilotażu od września 2016 r. analizowane jest w praktyce szkolnej wprowadzenie programowania do szkół w formie innowacji pedagogicznej. Już od 1 września 2017 r. programowanie będzie stałym elementem kształcenia od klasy pierwszej szkoły podstawowej. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wprowadzenia do szkół nauki programowania w ZSTiO powstała powyższa innowacja.

Zacznij już dziś !