3. Zmienne i podstawowa biblioteka

Powrót

W tym artykule zajmiemy się zmiennymi oraz wykorzystamy je w praktyce:

Poniżej zmienne jakie są wykorzystywane w C++

Podobny obraz

o to krótki program wykorzystujący dwa rodzaje zmiennych int, float oraz string.

#include <iostream>
#include <cstdlib>

using namespace std;
// zmienne
int lat = 18;
string imie = "Jan",
       nazwisko = "Kowalski";
float wzrost = 175.5;

int main()
{
    cout << "Witaj\nNazywasz sie: " << imie << " "<< nazwisko << " i masz lat "<< lat << ", i masz "<< wzrost << "cm wzrostu" << endl;
    system("pause");
    return 0;
}

Zapewne zastanawiasz się dlaczego początek lini 13 nie jest oddzielona np. „endl’inem„, jest tak ponieważ w C++ wyróżniamy znaki specjalne za pomocą backslash’a tzn. aby przejść do następnej lini w kompilowanym programie należy wypisać : \n ,  wyróżniamy jeszcze \t, jest to znak tabulacji.


W tym przypadku poznajemy również bibliotekę jaką jest  #include <cstdlib> za pomocą której zatrzymałem program używając polecenia system("pause");jest to biblioteka, która zawiera podstawowe funkcję programu, w przyszłości na pewno będziesz zmuszony ją wykorzystywać. Zadbaj również o przejrzystość swojej pracy jak i programu.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o